Teknik özellikler | KARBO F 300T | KARBO F 600D |
Renk | Siyah | Siyah |
Ağırlık | 300 gr/ m² | 600 gr/ m² |
Rulo Ebat | 0,50×100 m | 1 x 50 m |
Dokuma | Tek yön* | Çift yön* |
Çekme Dayanımı | 4200-4900 MPa** | 4200-4900 MPa** |
Elastisite Mod | 240000 Mpa | 240000 Mpa |
Kopma Uzaması | Max. %2 | Max. %2 |
Elyaf Kalınlığı | 0,166 mm | 0,335 mm |
Tanım:
Ana bileşimleri olan karbonlaşmış akrilik elyaf, katran ve naylondan elde edilen kumaş inceliğinde ipliksi bir teknoloji ürünüdür. Karbon fiberin yapısı, çelikten 5 kat daha hafif olmasına rağmen gerilmeye karşı çelikten 3 kat daha dayanıklıdır. Dünyada bilinen en sağlam malzemelerden biridir. İplik yumuşaklığında olan lifler kolayca istenilen şekle getirilmekte ve özel epoksi reçineler ile rijit hale gelmektedir.
Kullanım Alanları:
Karbon elyafın depreme karşı bina güçlendirmesi olarak Orta-hafif hasarlı yapıların kolon ve kirişlerinin tamiratında. Korozyona uğramış hasarlı, köprü, viyadük, kolon ve kirişlerin tamiratında. Tarihi eserlerin, tamiratında kullanılır.
Avantajları:
Malzemenin korozyona dayanıklı olması bina ömrünü uzatır.
Kolonun etriye sıklaştırma bölgelerine sarıldığında ilave etriye görevi görür ve kolonun kesme kapasitesini arttırır.
Kolonlara sarıldığında düşey taşıma kapasitesini arttırır.
Duvarların dağılmasını engeller.
Komple sarılan kolonların esneme kapasitesini çok büyük oranda artırır. Böylece kolonlarda kırılmalar olmaz.
Özellikleri:
Yapılara ekstra ağırlık bindirmeyen ve çok ince olması nedeniyle alan kaybettirmeyen çelikten daha güçlü ama çok daha hafif bir güçlendirme sistemidir. Çeliğe göre korozyon ve paslanma problemi yoktur. Kolay şekil alabilir.
Uygulama:
Yüzey Hazırlığı
Uygulama yapılacak yapı elemanının yüzeyi sıva, boya, yağ, pas gibi kalıntılardan ve zayıf çimento şerbeti, zayıf parçacıklardan arındırılarak temizlenmeli ve düzgün bir satıh elde edilecek şekilde gerekli tamiratlar yapılmalıdır. Kolonlarda önemli korozyonlar var ise kırılıp demir donatı pastan arındırılmalı ve korozyon önleyici astar malzemesi ile astarlanarak GRADARESIN 30 epoksi tamir harcı ile tamir edilerek düzgün bir yüzey elde edilmelidir.
Astar
Uygulama öncesinde yüzey, GRADA PRIMER S astar ile 300-400 gr/m2 sarfiyatla astarlanarak yapışmaya uygun hale getirilir. Yapıştırma işlemi için astar kurumasını beklemek gereklidir.
Yapıştırma Metodu
KARBO F ihtiyaca göre kesilip hazır hale getirilir. Spatula veya rulo ile GRADARESIN 25 epoksi reçine beton yüzeye sürülür. Karbon elyaf KARBO F, yüzeye uygulanmış GRADARESIN 25 üzerine elle hava boşluğu kalmayacak şekilde yapıştırılır. Bu işlemi yaparken tırtıklı bir rulo ile alttaki epoksi reçinenin karbon elyafın üzerinden dışarıya çıkması sağlanır. Tüm yüzeye aynı işlem homojen bir şekilde epoksi reçine üst yüzeye çıkacak şekilde yapılır. Epoksi reçine yetersiz gelirse GRADARESIN 25 epoksi reçine üst yüzeye tekrar çekilerek karbon elyaf kumaşın reçineye doyurulması sağlanır.
Islak Uygulama Metodu
Islak uygulama metodu, 300 gr/ m² den daha ağır ve sıkı örgülü elyaf kumaşlar için daha uygundur. Elyaf bir tezgah masa üzerinde GRADARESİN 20 ile doyurulan KARBO F, ıslak haldeyken, daha önce astarlanmış ve kurumasını tamamlamış yüzeye elle hava boşluğu kalmayacak şekilde yapıştırılır. Güçlendirme işlemi bitmiş uygulamanın üzerine sıva yapmak istenirse, sonlanan yüzeye epoksi astar PRIMER S çekilerek kuru haldeki silis kumu serpilir ve yüzey sıva uygulamasına uygun hale getirilir.
SORUMLULUK
Bu teknik dokümanda yer alan veriler, bilimsel ve pratik bilgilerimize dayanmaktadır. CARBONSA sadece ürünün kalitesinden sorumludur. Ürünün nerede ve nasıl kullanılacağı ile ilgili yazılı öneriler dışındaki ve/veya hatalı kullanımlardan dolayı oluşabilecek sonuçlardan CARBONSA sorumlu tutulamaz.